Kādreiz es dzīvoju paradīzes dārzā, bet tad es to zaudēju. Nezinu un neatceros, kā tas notika... Tas bija sen....Daudz kas ir aizmirsts un pazaudēts dažādu iemeslu pēc. Esmu piedevusi un, nu, dodos ceļā. Ceļš ir grūts, bet brīnumu un pārsteigumu pilns. Gadās, ka ejot šo ceļu, es paklūpu aiz kāda akmens vai šķēršļa. Lai cik dīvaini tas nebūtu, es priecājos, ka tā, jo zem tā allaž ir kāda norāde uz paradīzes dārzu. Tāpēc es turpinu iet (darīt) un aicinu jūs līdz meklēt savu paradīzes dārzu, kur piepildās visas vēlmes un cerības.

svētdiena, 2015. gada 25. janvāris

Piena sēne grūtniecei

Kāpēc sēnīte ir savairojusies un ko ķermenis ar to vēlas jums pateikt? Apstājies, sajūti sevi un pajautā savam vienīgajam ķermenim - tieši kas ir tas, kas palicis nepamanīts? Apstājies, paelpo un sajūti!

Iemesli. 
Kāpēc tādas rodas?
Uz mūsu ādas un gļotādām dzīvo dažādi mikroorganismi, arī patogēnie un tai skaitā arī sēnītes. Tās reizēm mums ir arī vairāk nekā vajag, bet nekādi netraucē dzīvot. Grūtniecības laikā var palielināties izdalījumu daudzums no maksts, tāpēc ieteicams mainīt apakšbiksītes vairākas reizes dienā. Palielināto izdalījumu daudzums var būt labvēlīga vide dažādu rauga sēnīšu augšanai makstī.
Grūtāk klājas, ja iemantojam kādas brūces, nobrāzumus, plaisas. Veicinošs faktors mūsdienās - pārāk ciešs apģērbs, stringi. Tās parasti savairojas tad, kad labās baktērijas nomazgājam ar īpaši antibakteriālām ziepēm, neievērojam mazgāšanās virzienu (apmazgāšanās jāizdara virzienā no priekšpuses uz mugurpusi –anālās atveres virzienā), pēc antibiotiku vai citu stipru medikamentu kursa, esam pakļauti ilgstošam stresam, tās bieži savairojas grūtniecēm, jo imunitāte ir zemāka, pie hormonu svārstībām, tās bieži ir cilvēkiem, kas mīl saldumus un balto miltu izstrādājumus, arī diabētiķiem.

Profilakse

jeb ko darīt, lai tā vairāk neparādītos:

2 nedēļas nelietot vai pēc iespējas mazāk: cukuru, medu, saldos sīrupus, melasi, maizes raugu, kviešu miltus, piena produktus (izņemot tos ar dzīvajām baktērijām), šķiņķi, liellopu gaļu, kukurūzu, saldos augļus vai sulas. Šie visi pārtikas produkti baro sēnītes šūnas un pagarinās problēmas atrisinājumu.
Ko tad var ēst? –Dažādu krāsu dārzeņus, svaigus zaļumus, vistu, zivis, rupja maluma graudaugus, pupas, zirņus;
B vitamīniem bagātus produktus – neapstrādāti graudi, rupja maluma produkti un pupas:
neslīpēti graudaugi, rupja maluma milti, putraimi, pārslas, zirņi, pupas, diedzētas sēklas; sēklas, rieksti, kvinoja. Bez B vitamīna tie satur arī olbaltumvielas, cinku, selēnu un magniju un kompleksos ogļhidrātus, cieti, kas ir enerģijas avots.
A vitamīnu (taukos šķīstošs) uzturā , ne sintētisko -   olas, sarkani, dzelteni augu valsts produkti – burkāni, paprika, tomāti, zaļumi, ķirbji, pīlādži, rožu augļi, aprikozes, biešu laksti, brokoļi, rāceņu laksti, kāposti, sinepju laksti, spināti, topinambūri, mango, hurma..
Dzert ūdeni vismaz 2-3 l dienā!

UZTURĀ:

-          Acidophilus bifidus (400milj līdz 1bilj dzīvo baktēriju dienā). Ieteicams lietot vēl 2 nedēļas pēc tam, kad sēnes simptomi ir izzuduši (vai jebkuru citu aptiekā nopērkamu preparātu ar dzīvajām baktērijām – probiotiķi)  - palīdz atjaunot baktērijas zarnās;
-          Krūze tīrkultūras jogurta dienā jeb dzīvais jogurts.
-          Greipfrūta sēklu ekstrakts (piem., Citrosept). 250mg 3 x dienā vai 5-15 piles 140ml ūdens 2-5 x dienā;
-          Ķiploki vai ķiploku tabletes 1-2tbl 3 x dienā; cinks (45mg dienā) un B vitamīni (100mg no katra veida no dažādiem avotiem, izņemot ēdamo raugu);
-          3 ēdamkarotes mežrozīšu ziedu vakarā ieber termosā un aplej ar 3 glāzēm verdoša ūdens. No rīta izkāš. Dzer pa 150 ml 4 reizes dienā 30 minūtes pirms ēšanas.
-          3 ēdamkarotes dzeloņplūmju augļu vakarā ieber termosā un aplej ar 3 glāzēm verdoša ūdens. No rīta izkāš. Dzer pa 150 ml 4 reizes dienā 30 minūtes pirms ēšanas.
(Dzeloņplūmju augļus nez vai var dabūt, bet dzeloņplūmju eliksīru Weledas veikaliņā gan).

ĀRĪGI (mērķis uzlabot maksts mikrofloru un pH, lai nodrošinātu fizioloģiskās aizsargbarjeras sēnīšu invāzijai maksts gļotādā.)
·         2 ēdamkarotes struteņu lakstu ieber emaljētā katliņā, aplej ar 4 glāzēm ūdens, uzliek vāku un vāra uz lēnas uguns 15 minūtes. Noņem no uguns, atstāj ievilkties 15 minūtes, tad izkāš. Novārījumu izmanto maksts skalošanai.
·         3 ēdamkarotes ozola mizu un lapu ieber emaljētā katliņā, aplej ar 3 glāzēm ūdens, uzliek vāku un vāra uz lēnas uguns 15 minūtes. Noņem no uguns, izkāš. Novārījumu izmanto maksts skalošanai.
·         3 ēdamkarotes kliņģerīšu ziedu ieber emaljētā katliņā, aplej ar 3 glāzēm verdoša ūdens. Vāra 15 minūtes. Atstāj ievilkties 15 minūtes, tad izkāš. Izmanto maksts skalošanai.

Tautas metodes: maksts skalošana ar etiķūdeni – paskābina maksts vidi, maksts skalošana ar jogurtu (tajā ir pienskābās baktērijas), sasmalcināti ķiploki u.c.

-          uz higiēniskām paketēm uzliet aukstu "dzīvo" jogurtu un mainīt pēc nepieciešamības vai gatavo „dzīvā” jogurta tamponus;

-          bieži iet vannā un vannas ūdenim pievienot nedaudz ābolu etiķa (tas paskābinās to maksts vidi - kādai viņai arī jābūt);

-          Ja rezultātu nav, divas reizes dienā apmazgājaties ar litru ūdens, kurā izšķīdināta 1 ēdamkarote  ābolu etiķa un trīs naktis pēc kārtas lietot ķiploku tamponu. To pagatavo tā:  uzmanīgi, lai nenoplēstu jauno plēvīti, notīra ķiploka daiviņu. Daiviņu caurdur ar sterilizētu adatu, kurā ir ielikta divkārši salocīta kokvilnas marlē. Tādejādi marle piesūcinās ar ķiploka sulu, kas nav tik daudz, lai neapdedzināt gļotādu. Ievieto makstī uz nakti, tik tālu, cik ar pirkstu var aizsniegt. Izveidotajam tamponam jābūt gatavotam no sterilas marles un tam jābūt ar „astīti”, lai no rīta to var izvilt ārā. Pēc pamošanās izņem un apmazgājas ar ābola etiķa šķīdumu.

·         1 pil. tējas koka ēteriskā eļļa + 1 pil. lavanda ēteriskā eļļa + 50-100 ml bāzes eļļa uz vannu vai sēdvannu. Emulgēt! Var taisīt ēteriskās tamponus. Vienmēr konsultēties ar speciālistu!

·         Rozes hidrolāts  -rožūdens kompreses (grūtniecei nelietot ilgstoši!). Vienmēr konsultēties ar speciālistu!

Higiēnas pasākumi:
  • -          intīmo ziepju lietošana ne vairāk kā 1x dienā;
  • -          bieži mazgāt rokas pašai un vīram, jo vaginālā sēnīte bieži pārceļo uz krūtīm un pēc tam, zīdot mazuli, arī uz mazuļa mutīti;
  • -          bieža biksīšu (dabiska auduma) maiņa. Ja vajag – vairākas reizes dienā;
  • -          apmazgāšanās jāizdara virzienā no priekšpuses uz mugurpusi –anālās atveres virzienā;

Ārstēšana.

Par ārstēšanos vienmēr konsultēties ar savu aprūpes speciālistu – vecmāti, ginekologu, ģimenes ārstu!

Ja sievietei nav simptomu, ārstēšana nav nepieciešama.

Profilaktiskās maksts lodītes / atbalstošā terapija: Vagisan, Vagilacuzlabo maksts mikrofloru.

Akūtos gadījumos -pretsēņu medikamenti. 

Avoti:

Papildus lasīt:



otrdiena, 2015. gada 13. janvāris

Gaidību laika emocijas. I trimestris.

Visa emociju gamma

„Tu esi priecīga, ka grūtniecība ir iestājusies. Tu ar mīlestību pieņem sevī notiekošās pārmaiņas. Tu esi pateicīga visiem, kas tajā ir iesaistīti – Mīļotajam vīrietim, Dievam, savam ķermenim un bērna dvēselītei, kas izvēlējusies jūs par saviem vecākiem. Reizēm ir sajūta, ka gribas laimē dalīties ar visu pasauli. Tik ļoti tas paceļ Tavu garu.” 

Pirmais trimestris vairāk tiek raksturots ar realitātes pieņemšanu. Dažādas sievietes savu grūtniecību var uztvert dažādi: dažas patiesi ir laimīgas un priecīgas, bet citas pārsteigtas, nelaimīgas un var pat iegrimt depresijā. Neatkarīgi no situācijas, emocijas mēdz būt pretrunīgas pat, ja grūtniecība ir gaidīta. Faktori, kas var liecināt par nepieņemšanu, depresiju, ir bailes par bērna veselību vai/un par bērna piestiprināšanos dzemdē.

Jūsu dvēseles stāvoklis ir cieši saistīts ar fizisko ķermeni. Ja ilgi būsiet emocionāli nomākta, konfliktā pati ar sevi, ķermenis reaģēs. Ķermenis ir ļoti labs zīmju pienesējs. Mūsu uzdevums ir sadzirdēt, saklausīt, nolasīt un labot mums kaitīgās programmas.
Fiziski sieviete vairāk jutīsies nogurusi, daudz gulēs, iespējams būs toksikoze. Ķermenis stāsta, ka nepieciešams miers un klusums, lai bērniņš sajustos pieņemts un gaidīts. Tas viss arī tāpēc, lai viņš dzemdē varētu labāk „ieligzdoties” un attīstīties. Diemžēl sievietes fiziskā pašsajūta ietekmē arī viņas seksualitāti. Partnerim būs jāmācās pielāgoties.

Gaidot dvīnīšus vai trīnīšus visi vecāki vairāk vai mazāk iziet cauri šādiem emociju posmiem: (šoks) - (noliegums) - (trauksme, dusmas, depresija) - (kaulēšanās) - (pieņemšana-pielāgošanās). Protams, ne visi reaģē tieši tādā veidā. Dažas sievietes mēdz iestrēgt vienā posmā, kamēr citas var pat izlaist kādu stadiju. Tomēr jebkuru jaunu, nozīmīgu attīstību vai krīzi grūtniecībā var pārvarēt, izejot cauri šīm secīgajām stadijām, sākot no pirmās.

Veselīgi ir atrast sev tādu aprūpētāju (vecmāti, ginekologu, ģimenes ārstu) vai atbalstošu personu (vīru, partneri, mammu, dūlu, psihologu, …), ar ko par savām sajūtām, emocijām var parunāt un rast risinājumus. Atcerēties, ka cilvēka veselība ir fiziska, psihiska, emocionāla un garīga labklājība. Veselība kā augstākās apziņas stāvoklis. Lai sasniegtu tādu stāvokli sievietei, svarīgi būt mīlētai, drošībā, aprūpētai, laimīgai un apmierinātai. 



Vairāk lasīt :  

Par sevi kā dūlu, pārdomas

Dūla lielākā un mazākā mērā pēc nepieciešamības ir mamma topošajai māmiņai, profesionāla mamma. Mamma, kas nevis audzina un pasaka priekšā, bet ļauj sievietei pašai apjaust sevī zināšanas, mamma, kura pieņem jebkuru sievietes izpausmi, nenosoda un nevērtē, vienkārši mīl un pamana to, kas izdodas , ir blakus, kad liekas, nez vai spēšu, ar vārdu, ar mīļu acu skatienu, ar apskāvienu, mamma, kas ir nevis advokāts vai personīgais apsargs, bet eņģelis, kurš stiprina sievieti pašu viņas dzīves gudrībā. Bieža sievietes un dūlas sarunu tēma ir: „Rūpes par sevi” jebkurā situācijā.  Grūtniecība, dzemdības un pēcdzemdībās ir īpašs dzīves posms, kurā ir ne tikai jāpaļaujas uz citu palīdzību, bet arī uz sevi.  Un to, diemžēl, nemāca nevienos dzemdību sagatavošanas kursos, to mācamies, apgūstam tikai dzīvojot dzīvo dzīvi un esot tuvās attiecībās ar sev tuviem cilvēkiem – ar savu mammu, māsu, krustmāti, vecmāmiņu, draudzeni … tas ir tas paaudžu paaudzēs stāstītais stāsts par mātes mīlestību, par attiecībām, tuvību, pieņemšanu, citu sajušanu, sadzirdēšanu, savu emociju apjaušanu, vārdos nosaukšanu, tā ir tā mātišķuma, sievišķības šķautne, kas šobrīd mirdz spožāk, dzied dvēselē skaļāk, tā stāsta par dzimtas mūžīgām vērtībām, mīlestību, dzīvību, nāvi, arī bailēm un sāpēm. Mūsdienu medicīna ir ļoti attīstījusies un piedāvā ļoti daudz iespēju, glābj dzīvības, tomēr pagaidām nav tādu aparātu, kas var pastāstīt, kā jūtas mamma un bērns. Un pat, ja zinātu, tad ne medicīnas iekārtas, nedz ārsti mums nepiedāvās risinājumus, ko darīt, lai emocionālo un garīgo stāvokli uzlabotu.  Risinājumi ir daudz, tomēr, kurš derēs tieši šai, konkrētai sievietei, ir zināms vienīgi viņai pašai. Tik vien ir vajadzīgs, lai ir kāds, kurš klausās, kurš spoguļo vai uzdot īstos jautājumus. Un tas ir dūlas darbs. Sadarbības laikā mēs kļūstam ļoti tuvas, atklātas un īstas. Tas var būt biedējoši, jo ne vienmēr sieviete to vēlas. Ne vienmēr, tā arī ir. Katra sadarbība ir citādāka. Un dūla ir tik, cik sieviete to vēlas, cik sieviete stāsta,  cik paļaujas.
Kāpēc tas ir vajadzīgs? – bērna un mātes attiecības pēc piedzimšanas ir ļoti tuvas, ne vienmēr tas ir tā, kā izsapņots, kā filmās redzēts. Gan dzemdības, gan pēcdzemdībās ir ļoti intensīvas emocionālā un sajūtu ziņā, ne vienmēr viegli tam iet cauri un izturēt šo tuvību. Ne vienmēr blakus ir atbalsts, kurš jūs sapratīs un stiprinās. Tieši šim brīdim mēs gatavojamies, jo dzemdībās un pēcdzemdībās, kad viss notiek ļoti intensīvi, nav iespējams uzlikt maskas, te esam īstas un patiesas, samulsušas, lēnas un karstas.
Atzīstu, arī man ne vienmēr ir padoms. Arī man nav viegli, jo tas ir mīlestības un kalpošanas darbs. Tikai iemīlot, lūdzot un paļaujoties uz Augstākiem spēkiem, to spēju veikt. Tikai Dievs man dod spēku. Tikai paļaujoties uz Viņu, to varu atkal un atkal, atvērt savu sirdi un mīlēt pateicībā.
Mīlestībā, Līga
2014. gada nogalē