Leģenda

Kādreiz es dzīvoju Paradīzes Dārzā, bet tad es to zaudēju. Nezinu un neatceros, kā tas notika... Tas bija sen....Daudz kas ir aizmirsts un pazaudēts dažādu iemeslu pēc. Esmu piedevusi un, nu, dodos ceļā. Ceļš ir grūts, bet brīnumu un pārsteigumu pilns. Gadās, ka ejot šo ceļu, es paklūpu aiz kāda akmens vai šķēršļa. Lai cik dīvaini tas nebūtu, es priecājos, ka tā, jo zem tā allaž ir kāda norāde uz Paradīzes Dārzu. Tāpēc es turpinu iet (darīt) un aicinu jūs līdz meklēt savu paradīzes dārzu, kur piepildās visas vēlmes un cerības.

piektdiena, 2011. gada 2. decembris

3. (1.) NEDĒĻA. BRĪNIŠĶĪGAIS CEĻOJUMS. IEŅEMŠANA.

APAUGĻOŠANĀS (1. diena)
Pēc mīlēšanās ar savas domas palīdzību, vecāki var iztēloties, ļaujot vaļu savai fantāzijai.
Sākas brīnišķīgais tēva sēkliņas ceļojums mātes organismā – kā pats izturīgākais, pats pilnīgākais, ar vislabāko ģenētisko informāciju, gudrākais un skaistākais spermatozoīds, kustinot savu astīti, meklē ceļu pie savas mīļotās olšūnas. Viņš ļoti labi zina virzienu un ceļu, jo ir taču divas olnīcas, bet nobriedusi ir tikai viena olšūna. Viņa maņas ir tik īpašas, ka viņš ātri vien nokļūst pie izvēlīgās, ļoti gudrās un brīnišķīgās olšūnas. Un tas ir vērtīgi, ka izvēlīga, jo tieši viņas nozīmīgā atlase nospēlēs to svarīgo lomu vislabākajā ģenētiskajā kombinācijā. Ja olšūnai iepatīkas tas viens - vislabākais, tad to vienu viņa arī ielaiž sevī un abi saplūst savā pilnībā. Abas saplūdušās šūnas medicīnā sauc par zigotu un saka, ka ir notikusi apaugļošanās.
Iespējams, ka olšūna tai brīdī vēl nav nobriedusi un spermatozoīdiem nākas pagaidīt to svarīgo brīdi, ko sauc par ovulāciju. Dzīvotspējīgākie un izturīgākie spermatozoīdi dzemdes kakla auglīgajās gļotās spēj nodzīvot 3 diennaktis, daži pat 5 un, sagaidot olšūnas gatavību, traucas iekarot mīļoto. Apaugļošanās var notikt tikai 12 stundas, dažreiz 24 stundas pēc ovulācijas.
Ja olšūna tomēr nav izvēlējusies nevienu no spermatozoīdiem, esiet viņai pateicīgi par labo darbu.
CEĻOJUMS (2. - 6. diena)

Morula
Dažas stundas pēc apaugļošanās apaugļotā olšūna, ko nu jau sauc par zigotu, virzās pa olvadu uz dzemdi. Zigota ir sākusi dalīties, sākumā izveidojas divas šūnas, tad - četras, tad astoņas un tā tālāk. To sauc par drostalošanos. Mēģiniet iztēloties šo norisi! Miljoniem olvada bārkstiņas kā lielu dārgumu šo skaisto dabas brīnumu veļ uz dzemdes pusi, lai tur tā varētu ieligzdoties un turpināt savu attīstību. Šo 8-16 šūnu stadiju sauc par morulu, kas tulkojumā no latīņu valodas nozīme „zīdkoka oga” un  atgādina aveni. Šīs 5 - 6 dienas, līdz nokļūšanai dzemdē, tā barojas ar olvada sekrētiem. No šejienes cēlies termins conceptus – miesas auglis. Blastocista ir nākamā šūnu stadija, kas nu ir gatava ieligzdoties jeb implantēties dzemdē.

SPĒKA VĀRDI
„Mans mīļotais bērns es Tevi tik ļoti mīlu un gaidu. Es zinu, ka Tu izvēlies vislabāko laiku, kad iemiesoties manī un izaugsi par stipru, burvīgu un dzīvespriecīgu mazuli.  Mīlestībā paļaujos sava ķermeņa un mana Mīļotā spējai radīt pēc Dieva gribas.”
„Mīļā, olšūna!  Esmu tev pateicīga par teicamo darbu manā ķermenī. Es pilnībā uzticos tev un paļaujos tavai izvēlei. Es zinu, ka tu zini vislabāk. Kopā ar Dievu, dabu, manu Mīļoto mēs radam visburvīgāko bērniņu.”

Iedvesmas avots: Embrioloģija

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Tiešsaites sajūtu skoliņa “Gatava pēcdzemdībām”

  Teorija. Prakse. Sajūtas. 10 nedēļu nodarbības, 10 dažādas tēmas par sievietes pēcdzemdību periodu un atjaunošanos pēc dzemdībām, 10 veb...